Kwaliteit

De belangrijkste taak van de VIA is het bewaken, beheren en verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening van de aangesloten incasso- en procesadvocaten. Dat doet de vereniging door - zoals gebruikelijk in de advocatuur - permanente educatie aan te bieden in de vorm van cursussen, leergangen en seminars. Daarbij staan theorie en praktijk centraal en wordt veel gewerkt aan de hand van praktijkcases. VIA-leden moeten per jaar een vastgesteld aantal 'studiepunten' behalen.

Daarnaast verricht de VIA gemeenschappelijke belangenbehartiging en vergroot zij de zichtbaarheid van incasso- en procesadvocaten binnen de NOVA en binnen het brede spectrum van juridische dienstverlening. VIA leden houden zich aan de gedragsregels van de NOVA en bieden de hoogste kwaliteit van dienstverlening bij het innen van geldelijke vorderingen.

Vind hier direct de VIA advocaat in uw omgeving.

Laatste nieuws

22 februari 2018
Uitspraak Hoge Raad 24 november 2017
Uitspraak Hoge Raad dd. 24 november 2017, gepubliceerd 16 februari 2018. ECLI:NL:PHR...
Lees meer ›

30 januari 2018
Openbare consultatie vrijstellingsregeling voor incassozaken
VIA reactie op de Wijzigingsregeling in verband met het vrijstellen van het ver...
Lees meer ›